Álljunk meg egy pillanatra – pontosabban, minden fontos pillanatban! Akár naponta több százszor lépünk a fékpedálra, autónk is „sikítani” fog, ha már azt érzi, elhasználódott a fék.

Meghibásodás jelei

  • Fékhatás gyengülése

    A legtipikusabb, hogy „vason van a fék”, mondja a szakzsargon, azaz annyira elkopott a fékbetét, hogy elfogy a kopó felület és vas a vassal érintkezik - ezt Ön és környezete is észre fogja venni. smiley

  • Fékbetét és tárcsa kopása

    Amennyiben még nem kopott el ennyire a fék akkor nem fogja érezni, hogy vékony a betét vagy a tárcsa, hisz a gyár által előírt minimum vastagsági határértékeken belül a fékhatás nem változik. Ezt megelőzve fontos a fékbetétek, tárcsák és a teljes fékrendszer időszakos ellenőrzésé és a megfelelően időzített cseréje, figyelembe véve a tervezett szervizlátogatásokat és a várható futásteljesítmény. Például, egy időszakos szerviznél, ha a fékbetétben még van 1-2e km és ügyfelünk évente jön szervizlátogatásra 15e km-enként, akkor javasoljuk az azonnali cserét - hisz a fék nem tart ki a következő szervizig. Amennyiben még 5-6e km jósolható a fékbetétnek (varászgömbünk nekünk sincs smiley) akkor visszahívjuk egy köztes ellenőrzésre és szükség szerinti javításra. Megfelelő vastagságú betét és tárcsa esetében is az éves szervizlátogatás alkalmával javasoljuk a fék tisztítását, ahol lehetséges és még nem automata ott a kézifék beállítását, ill. dobfékes autóknál a szétszedést követő tisztítást ellenőrzést.

  • Fékfolyadék szintjének változása

    Szintén kiemelten fontos a fékfolyadék megfelelő állapota, melynek forráspontját bemérik kollégáink és cseréjét 2 évente javasoljuk. Minden alkalommal mikor az autó fékrendszerét javítjuk annak végső technológiai lépése a fékpadi fékhatásmérés.

Gyakori kérdések

  • Minden járműben vannak kopóalkatrészek – a motortérben, a padlólemez alatt vagy éppen az utastérben. Ezek többsége a mindennapos járműhasználat során természetes kopásnak van kitéve. Ez vonatkozik a kopott féktárcsákra, a kipufogórendszer korróziójára, valamint az erőátviteli rendszer olajára is. Mivel azonban az ilyen jellegű kopás nem feltétlenül látható azonnal, a gépkocsikat érdemes rendszeres időközönként átvizsgáltatni. Az ennek elmulasztásából adódó kár költséges javításokhoz vezethet, valamint veszélybe sodorhatják Önt és a többi közlekedőt.

  • Nehéz megtudni, hogy vannak-e problémák a fékekkel, azonban van néhány jel, amire figyelni kell: Fék figyelmeztető lámpa a műszerfalon felgyullad; Hiába nyomja be a fékpedált, a lassulás nem következik be; A fékcsikorgás jelezheti, hogy a fékbetétek erősen kopottak, és ki kell cserélni őket.

     

  • A fékellenőrzés során szerelőink gondosan megvizsgálják az összes kopóalkatrészt, beleértve a fékbetéteket, a féktárcsákat és a fékfolyadékot. Ha a mérések nem felelnek meg a gyártó által megadottaknak, akkor az alkatrészeket ki kell cserélni. A fékfolyadékot is ellenőrizni fogjuk annak megállapításához, hogy cserére szorul-e.

Kérdése van?